همه چیز در مورد کفسابی و ساب زنی کاشی

کفسابی و ساب زنی سرامیک و کاشی

مطالب آموزشی مرتبط با خدمات ساختمان

مطالب آموزشی آسایش گستر


در ساخت وساز ساختمان ها پس از کاشی و سرامیک کاری معمولا کار های نیمه تمام دیگر مثل گچکاری و نصب کابینت و .. انجام میشود که این کار ها باعث کثیف شدن کف ساختمان و کاشی و سرامیک ساختمان میشود. هنگام ورود به یک ساختمان یا خانه تمیز یا کثیف بودن کف آن خیلی به چشم می آید پس بعد ار تمام شدن مراحل ساخت خانه و ساختمان ها رسیدگی به سرامیک های کف و تمیز کردن آنها بسیار مهم است و در زیبا به نظر رسیدن ساختمان نقش به سزایی دارد.
برای تمیز کردن سرامیک و کاشی های ساختمان هایی نظیر هتل ها تالار ها، مراکز تجاری و منازل مسکونی از کفسابی سرامیک و کاشی استفاده میشود. انجام تمیز کردن سرامیک های این ساختمان ها به صورت دستی کار بسیار دشواریست به همین دلیل این کار را به افراد حرفه ای تری میسپارند که این افراد با دستگاه های کف ساب سرامیک و یا سنگ ساب دستی این کار را انجام میدهند.
انجام این کار همانقدر که شست وشوی فرش کثیف واجب است اهمیت دارد.
کف سابی، کاشی سابی، سرامیک سابی
مکان هایی مثل مراکز خرید، هتل ها ، مراکز تجاری و ساختمان های اداری به طور مرتب به کف سابی کاشی و سرامیک نیاز دارند. چون حتی چس از انجام کار های ساختمانی و تمیز کردن سرامیک ها ، به مرور زمان و پس از رفت و آمد های مکرر کف ساختمان مجدد به تمیز سازی عمقی نیاز دارد.
تمیز کردن کف پوش های این ساختمان ها معمولا با طی کار بسیار دشواری است و حتی در صورت انجام آن با طی ممکن است به طوری که لازم است انجام نگردد پس بهترین راه تماس با افرادی است که این کار را با دستگاه های پیشرفته انجام میدهند.
دستگاه کف سابی به صورت خیلی عمیق کثیفی های کاشی و سرامیک را از بین میبرد و حتی در برخی موارد که کف پوش ها تراز نباشند با کمک کف سابی کاملا تراز و یکدست میشوند.

انواع دستگاه کف ساب سرامیک
دستگاه های کف ساب به طور کلی به 3 دسته تقسیم میشوند که به صورت مختصر برایتان شرح میدهیم:
1. سنگ ساب دستی: این مدل دستگاه برای جاهایی کوچک و یا مکان هایی که برق وجود ندارد مورد استفاده قرار میگیرد خود دستگاه نیز کوچک و قابل حمل است و معمولا برای درز ها و گوشه ی دیوار ها و سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد.
2.دستگاه کفسابی سرامیک تک فاز:این مدل از دستگاه کف ساب با برق خانگی یا مثل اسمش با برق تک فاز کار میکند و معمولا برای مکان هایی نظیر ساختمان های مسکونی ، مراکز تجاری کوچک و .. مورد استفاره قرار میگیرد و معمولا انتخاب درستی برای این مکان هاست. این دستگاه هم با آب کار میکند و هم میتواند به صورت خشک کاشی و سرامیک ها را تمیز و براق کند. این دستگاه قدرت خیلی بیشتری نسبت به سنگ ساب دستی دارد و انتخاب افراد حرفه ای است.
3. دستگاه کفسابی سرامیک سه فاز: این دستگاه تنها با برق سه فاز کار میکند و همین امر موجب قدرتمند شدن دستگاه نسبت به دو دستگاه دیگر شده است. از همین رو این دستگاه برای ساختمان ها و مجتمع های بزرگ استفاده میشود.همچنین به دلیل قدرتمند بودن زیاد این دستگاه استفاده از آن خواستار مهارت بالایی میباشد و فقط افراد حرفه ای مینوانند با این دستگاه کار کنند.بی دقتی در استفاده از این دستگاه موجب ایجاد حفره و خراب شدن کاشی و سرامیک میشود.


مراحل کفسابی کاشی و کفسابی سرامیک:
انجام عمل کف سابی سرامیک و کاشی به طور کلی شامل موارد زیر میشود:
درصورت وجود ناهمواری، اول باید این مسئله را با صفحه‌های مخصوص ساب زنی برطرف کرد. میزان تکرار این کار به عمق خراش بستگی دارد.
در مرحله دوم سنگسابی سرامیک، برای پرکردن درزهای مرحله قبل، پولیش زده می‌شود. در اخر این مرحله پسآب باقی‌مانده قبل از این که خشک شود جمع آوری می‌شود تا به سطح نچسبد.
در مرحله آخر دستگاه کف ساب سرامیک را به‌صورت زیگزاگی روی کاشی و سرامیک حرکت میدهند تا کاملا تمیز و براق شوند.

کفسابی حرفه ای:
با وجود انواع مختلف کای ها و سرامیک ها و جنس و ظرافت آنها باید یک کفسابی حرفه ای مختص به نوع کاشی یا سرامیک شما مدل کفسابی را انجام دهند.در این کار حرفه ای بودن امر بسیاد مهمی است چون در غیر این صورت یا کفسابی به درستی انجام نمیشود یا با کفسابی به کفچوش های شما آسیب وارد میشود.
پس بهتر است در انتخاب افراد متخصص بسیار دقت کنید و سعی کنید از طریق شرکت های معتبر یک فرد متخصص را برای انجام کفسابی سرامیک یا کاشی ساختمان خود انتخاب کنید.
افراد متخصص به طور کامل با ظرافت های مدل ساب زدن سرامیک و روش سنگ سابی سرامیک آشنا هستند و به خوبی میتوانند با دستگاه های کفساب بدون اسیب رساندن به سرامیک های شما این کار را انجام دهند .همچنین فرد متخصص پس از دیدن جنس و نوع ماشی و سرامیک شما میتواند تشخیص دهد که چه روشی برای کف چوش شما مناسب تر است او میتواند تشخیص دهد که ایا باید از ضدآب استفاده کند و یا کفسابی با نانو ساب را انجام دهد.همچنین تمام نکات لازم برای جلوگیری از حفره افتادن و از بین نرفتن لعاب و درخشش کف پوش شما را رعایت میکند.


کفسابی چیست؟ کفسابی برای چیست؟
با وجود تمام نکات گفته شده در بالا هنوز هم ممکن است برای برخی از افراد ابهام وجود داشته باشد، ما سعی میکنیم تمام ابهامات را درباره ی کفسابی از بین ببریم.
به طور خلاصه سایش و برداشتن لایه ای نازک به اندازه 1 تا 5 میلیمتر از روی کفپوش ساختمان از جمله کاشی سنگ یا سرامیک را کفسابی میگویند.
علت انجام این کار از بین بردن آلودگی مواد میکروبی و از بین بردن ترک و لکه های موجود در کف پوش است.
در نظر داشته باشید که کار کفسابی شبیه به شست و شوی نمای ساختمان نیست، در این کار با سایش زیاد لایه ای از روی کف برداشته میشود و ما به لایه ی زیرین میرسیم و این کار را طی چندین بار در بازه ی زمانی مشخص انجام میدهیم. زمان و تعداد دفعات لازم کف سابی با توجه به نوع و جنس کف پوش و همچنین میزان آلودکی و مشکل سنگ مشخص میشود.

چه زمانی برای انجام کفسابی مناسب تر است؟
در رابطه زمان انجام کفسابی نظرات مختلفی وجود دارد. اما بهتر است در اولین فرصت این کار انجام شود به این دلیل که هرچه دیر تر کار کفسابی را انجام دهید مواد آلوده بر روی کفپوش به عمق آن نفوذ میکنند و هم پاک کردن آنها سخت ترمیشود و باعث اسیب رسیدن به کفپوش میشود و همچنین دیرتر انجام دادن این کار موجب نیاز به دفعات بیشتر کفسابی و هزینه ی اضافی میشود.

سنگ هایی که دچار پریدگی یا ترک هستند را چگونه درست کنیم؟

مطمئنا پیش آمده ساختمانی را ببینید که سنگ های کفپوش آن دچار پریدگی و ترک شده است و ظاهر زیبایش را از دست داده است یا رویه ی آن ناهموار و دچار سوراخ های ریز و درشت شده است. تا چند سال پیش برای ترمیم این سنگ ها راه حلی وجود نداشت، اما امروزه به دلیل بالا رفتن سطح تکنولوژی و ساخته شدن دستگاه های کفسابی میتوان این مشکل را حل کرد.

این کار را میشود با چند بار سابیدن با لقمه الماسی انجام داد تا سنگ ها به زیبایی قبل شوند و ترک ها و سوراخ ها از بین بروند و سنگ مثل روز اولش بشود. اگر دوست دارید سنگ هایتان اینه ای و بسیار براق شوند کافیست تعداد دفعات ساب زدن را چند بار بیشتر کنید تا به سنگ هایی براق و زیبا تبدیل شوند. امیدواریم این مطالب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و ابهامان شما را از بین برده باشد.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.