راهنمای خرید مخزن آب پلی اتیلن

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 # راهنمایی خرید لوازم منزل 

 

 ویدئو آموزشی راهنمای خرید مخزن آب پلی اتیلن (مواردی که باید در هنگام خرید درنظر گرفت)

 

 


 

 مخازن آب رایج در بازار:

مخزن آب فلزی و گالوانیزه، که در رایج ترین و مخزن آب خانگی استفاده شده در دهه های پیشین بود.

مخزن آب فایبرگلاس که جنس پلاستیکی نازک و خشک دارد

و مخزن آب پلی اتیلن که رایج ترین و با کیفیت ترین مخزن حال حاظر بازار است و جنس این مخازن از پلیمری یا پلاستیک می باشد.

 

مزایای زیر مخزن آب پلی اتیلن نسبت به مخازن دیگر :

  • قیمت مخزن پلی اتیلن نسبت به دیگر مخازن، پایینتر بوده و قیمت مناسب تری دارد.
  • نسبت به دیگر مخازن، مخازن پلی اتیلن دارای ظاهر زیباتر و طراحی شکیل تری می باشد و حتی زیبایی محیط پیرامون خود هم می تواند کمک کند.
  • این مخازن را می توان به شکل های مختلف و ایجاد لایه های مختلف تولید کرد و با توجه به جنس و مواد استفاده شده در تولید این مخازن، مخازن پلی اتیلن را می توان برای نگهداری مایع جات خوراکی مختلف از جمله عرقیات، آبغوره، آب لیمو، آب و ... استفاده کرد.
  • با توجه به جنس مخازن پلی اتیلن، آنها را می توان با استفاده از قالب های مختلف در شکل ها و اندازه های متنوع (استوانه ای، مکعبی، آسان رو ، زیر پله ای و ...) تولید کرد که بتوان برای جاهای مختلف و فضاهای متنوع استفاده کرد .
  • مخازن پلی اتیلنی وزن زیادی نداشته و به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند.
  • مخازن پلی اتیلن در برابر خوردگی، نور خورشید و ... مقاومت خوبی داشته و طول عمر زیادی دارند.

 

 

نکاتی که باید در هنگام خرید مخزن پلی اتیلن به آنها توجه کرد.

موارد مهم در خرید مخزن آب پلی اتیلن

1-تعین کردن حجم مورد نیاز ساختمان

مشخص کردن حجم مورد نیاز برای مخزن آب ساختمان مود مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا اگر حجم مخزن ساختمان کمتر از حد لازم باشد، آب درون مخزن زود به پایان رسیده و هم مشکلات کمبود آب خواهد بود و هم فشار بیشتری به پمپ آب وارد می شود و باعث خرابی و آسیب دیدن پمپ آب و هزینه های جانبی می شود. همچنین اگر حجم مخزن آب بیشتر از حد نیاز باشد، باعث می شود که آب درون مخزن بماند و با توجه به از دست رفتن کلر آن، کیفیت خود را از دست دهد و در صورت آشامیدن می تواند باعث بیماری شود. بنابر این هماطور که عنوان شد باید در تعین حجم مخزن آب دقت کافی را داشت. طبق نظر شرکت آب و فاضلاب، هر نفر به طور روزانه نیاز به 50 لیتر آب برای مصارف مختلف به غیر از استحمام دارد، و طبق نظر اداره نظام مهندسی، این مقدار 100 لیتر می باشد. در کل می توان گفت که مقدار 150 لیتر آب برای مصرف روزانه هر نفر، مقدار مناسبی است که با توجه به این، برای یک خانواده 4 نفره، یک مخزن 600 لیتری مناسب می باشد.

2-بهداشتی (ضد باکتری)، ضد جلبک و ضد اشعه یووی بودن

حتما دقت داشته باشید که خرید مخزن آب پلی اتیلن را از شرکت های معتبر انجام دهید تا از کیفیت جنس و مرغوبیت مواد اولیه استفاده شده اطمینان داشته باشید. مخزنی که خرید می کنید باید حتما نشان استاندارد و همچنین نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو را دارا باشد، در غیر این صورت، خرید را انجام ندهید. مخزن آب پلی اتیلن باید خاصیت آنتی باکتریال و ضد جلبک داشته باشد تا از لحاظ بهداشتی قابل اطمینان باشد و آب ذخیره شده در آن قابلیت شرب خودش را حفظ کند. همچنین داشتن خاصیت ضد اشعه یووی، کمک می کند که مخزن آب پلی اتیلن در برابر اشعه نور خورشید مقاوم باشد و دچار پوسیدگی و فرسایش نشود و ترک نشود. زیرا وجود ترک های ریز و پوسیدگی، باعث رشد باکتری و آلودگی می شود و طول عمر مفید مخزن آب را کاهش می دهد.

تک لایه یا سه لایه؟ تفاوت تک لایه و سه لایه.

مخزن آب پلی اتیلن با لایه های مختلف تولید می شود، تک لایه، سه لایه، چهار لایه و پنج لایه، که در این بین تک لایه و سه لایه رایج ترین هستند. تفاوتی که بین تک لایه و سه لایه هست، وجود یک لایه میانی نازک تیره رنگ است که از نفوذ نور خورشید به داخل مخزن جلوگیری می کند. زیرا نفوذ نور خورشید می تواند باعث رشد جلبک در مخزن آب شود و کیفیت آب را به خطر بیندازد. لازم به ذکر است که لاه میانی تیره رنگ نازک بوده و تغیری در ضخامت مخزن و قطر خارجی آن ایجاد نمی کند.

3-آماده سازی محل نصب

درنظر گرفتن مکانی مناسب برای قرارگیری مخزن آب امری مهم است که باید به آن توجه کرد.باید حتما ابعاد و فضای محل نصب را به دقت اندازه گیری کنید تا بتوانید مخزن مناسب و با اندازه صحیح خریداری کنید و الی در غیر این صورت به مشکل بر خواهید خورد. علاوه بر اندازه و ابعاد محل نصب، باید حتما اندازه ورودیها و درب هایی که منتج می شود به محل نصب مخزن را هم اندازه بگیرید و از رد شدن مخزن از ورودی ها اطمینان حاصل کنید. مزیتی که مخازن پلی اتیلن دارند این است که در طرح ها و اندازه های مختلف تولید می شوند و هر کسی بسته به نیاز خود می تواند طرح و اندازه مناسب خود را پیدا کند و سفارش دهد.

4-تعین چگونگی نصب و اتصالات مورد نیاز

قبل از خرید مخزن و ارسال آن، حتما اندازه اتصالات مورد نیاز ورودی و خروجی را تعین کنید و از کازخانه و یا فروشنده بخواهید که اتصالات لازم را روی مخزن اعمال و نصب کنند. معمولا مخازن پلی اتیلن فاقد اتصالات هستند اما امکان قرار دادن انواع اتصالات با اندازه های مختلف بر روی آنها هست.البته در بعضی موارد این مخازن به صورت پیش فرض اتصالاتی در یک سمت دارند که اگر برای کار شما مناسب نبود، باید تغیر کند. در نظر داشته باشید که برای مصارف خانگی معمولا اتصالات 2/1، 4/3 و 1 اینج استفاده می شود و باید ببینید که با توجه به لوله های به کار رفته در ساختمان و محل نصب مخزن کدام اتصال مناسب کار شما می باشد.


 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.