نکات مهم در کفسابی

نکات مورد توجه هنگام کفسابی

مطالب آموزشی مرتبط با خدمات ساختمان

مطالب آموزشی آسایش گستر

 

 

یکی از مراحل و اقدامات نازک کاری در هر ساختمانی که جزو مراحل نهایی محسوب می شود کفسابی می باشد که دارای مراحل بسیار مختلف و طولانی می باشد و شما می توانید با توجه به سطوح مورد نظر خود این مراحل را پیاده کنید.

همچنین شما می توانید از لقمه ایتالیایی برای درخشندگی مضاعف سطوح خود نیز استفاده کنید.

کفسابی چیست؟

یکی از مهمترین مراحل نازک کاری هر ساختمانی انجام اقدامات کفسابی می باشد به طوری که شما می توانید با انجام این مرحله تمام سطوح ساختمان خود را تراز و براق نمایید.

در بسیاری از موارد مشاهده میشود که در سطوحی مثل سنگ و نمای ساختمان لکه ها و موادی وجود دارد که ظاهری بسیار ناپسندی را به ساختمان شما می دهند که شما می توانید با انجام عملیات کفسابی به راحتی آنها را از بین برده و سطوحی بسیار مرتب و درخشانی را داشته باشید.

اگر به دنبال انجام عملیات کفسابی بر روی سطوح و مختلف ساختمان خود هستید می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید،همکاران ما در این حوزه بسیار متخصص و سریع هستند و می توانند در چند ساعت تمیزترین و براق ترین سطوح را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

عملیات کفسابی یکی از رایج ترین و متداول ترین اقداماتی می باشد که امروزه توسط بسیاری از عموم افراد مورد توجه واقع شده است.

اگر شما نیز به این موضوع علاقه مند هستید می توانید ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید، در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد مراحل، دلایل مهم انجام آن و نکات مورد توجه در هنگام کف سابی اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

مراحل کفسابی

مراحل کفسابی با توجه به نوع سطوحی که مورد کفسابی واقع خواهد شد بسیار متفاوت و متغیر می باشد ولی برخی از مراحل هستند که در تمام سطوح مشترک بوده که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • ساب زدن سطوح مورد نظر با لقمه 46 که تمام پستی و بلندی را از بین می برد.
  • ساب زدن با لقمه 60 که در جهت پر کردن درزها از آن استفاده می شود.
  • ساب زدن با لقمه 120 که در این مرحله سطوح مورد نظر کاملا مات می شود و حتی یک خط هم بر روی سطوح مشاهده نخواهد شد.
  • ساب زدن با لقمه لاکی است که ایجاد براقی بر روی سطوحی مورد استفاده واقع می شود در این مرحله شاهد ایجد برخی خطوط نیز هستیم.
  • با استفاده از لقمه 600 تمام خطوط را با لقمه لاکی از بین می برند.
  • استفاده از لقمه 800
  • در این مرحله نیز با استفاده از لقمه سیناکس به درخشندگی سطوح می افزایند.
  • ساب ایتالیایی که در آخرین مرحله از کف سابی مورد استفاده واقع می شود و جهت درخشندگی فوق العاده به کار می رود.

 

دلایل مهم کفسابی در ساختمان

ما زمانی احساس نیاز به کفسابی خواهیم کرد که سطح کف ساختمان با نمای آن در یک سطح واقع نشده باشند و برجستگی و فرورفتگی های بسیار زیادی روی سطح به وجود آمده باشد، در این صورت است که نیاز شدیدی به کفسابی خواهیم داشت.

البته توجه داشته باشید که کف سابی فقط در برا از بین بردن برجستگی ها و پر کردن پرزها نمی باشد بلکه، در بسیاری از سطوح بعد از کاشی کاری و سنگ گاری، مواد قابل توجهی بر روی سطوح باقی می ماند که با انجام عملیات کفسابی می توان راحتی آنها را تمیز کرد و سطوح درخشان را از آن خود کرد.

در بسیاری از ساختمان ها قدیمی که کف و سطوح مختلف برای مدت بسیار طولانی مورد تمیزی واقع  نشده است و دیگر امکان تمیز کردن این سطوح بسیار سخت و حتی غیر قابل امکان پذیر می باشد در این صورت نیز کفسابی یکی از بهترین گزینه ها می باشد که سطوح شما را مثل روز اول تمیز و درخشان کند.

 

نکات مورد توجه هنگام کفسابی

به فردی که تمام عملیات کفسابی را انجام می دهد کفساب گفته می شود که اشاره به ای موضوع خالی از لطف نبوده است؛ اما موضوع بحث ما در این پاراگراف این است که چه نکاتی را بایستی هنگام کفسابی مورد توجه قرار دهیم.

در ادامه به برخی از موارد اشاره خواهیم کرد:

  • از مواد شیمیایی و اسید ها به مقدار بسیار کم در کفسابی استفاده کنید چرا که این موادها به مرور زمان باعث خوردگی و مات شدن سطوح خواهد شد.
  • برای راحتی کار و تسریع عملیات کفسابی به شما توصیه می کنیم که از دستگاه های کف سابی استفاده نمایید.
  • اگر در سطح مورد کفسابی سنگی لق شده است آن را حتما به کفساب گزارش دهید تا قبل از اینکه عملیات را شرو کند.
  • حتما مکان و سطوحی که کفسابی در آن صورت خواهد گرفت را خالی از اسباب و اثاثیه کنید چرا که در این صورت کفساب به راحتی می تواند کارهای خود را انجام داده و اثاثیه شما به دور از فاضلاب حاصل از این عملیات خواهد بود.
  • در نظر داشته باشید که حین انجام این عملیات حدود یک یا دو میلی متر از سطوح مورد نظر شما کاهش خواهد یافت.

 

هزینه کفسابی

یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی که در عملیات کفسابی وجود دارد این است که هزینه های مربوط به کف سابی چقدر بوده و شما بایستی چقدر هزینه کنید تا سطوحی درخشان و براقی را داشته باشید.

برای پاسخ دادن به این سوال باید برخی از آیتم ها را در نظر بگیریم، برای مثال متراژ و مساحت سطوحی که مورد کفسابی واقع می شود چند متر است یا از چند لقمه برای کف سابی سطوح استفاده می شود یا اینکه آیا تمایلی به استفاده از لقمه ایتالیایی برای درخشندگی سطوح خود دارید؟ تمام این عوامل در هزینه کفسابی بسیار موثر می باشد.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.