معرفی انواع کابینت آشپزخانه

معرفی انواع کابینت و شناخت جنس کابینت آشپزخانه

  # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

وجود کابینت در آشپزخانه، جلوه ای خاص به فضای درون آشپزخانه و همچنین منزل می بخشد و با توجه به جنس های مختلف و طراحی های متفاوت، هر کسی با هر سلیقه ای می تواند نمونه خاصی را انتخاب و استفاده کند. در این بین، دقت به جنس کابینت نکته مهمی است که باید قبل از انتخاب و خرید کابینت به آن توجه شود.


جنس ها و مواد مختلفی که از یک ماده خاص و یا ترکیبی از چند ماده هستند و برای قسمت های مختلف کابینت می توانند استفاده شوند.

 

 

کابینت های فلزی آشپزخانه
استفاده از کابینت های تمام فلزی بسیار کم شده و در حال حاضر بیشتر از فلز برای بدنه کابینت استفاده می شود و آن هم دلیلش ارزانتر شدن کابینت است. در این حالت، بدنه کابینت از فلز بوده و درب های کابینت معمولا از MDF می باشد.

 
معایب و مزایای کابینت فلزی
کابینت با جنس فلز چندین ایراد دارد که یکی رنگ پریدگی آنهاست که پس از گذشت مدتی رنگ این کابینت ها خواهد رفت و باید رنگ آمیزی مجدد شوند. ایراد دیگر این کابینت ها، مشکل زنگ زدگی است، که به دلیل جنس فلز این کابینت ها، در مجاورت رطوبت بدنه کابینت زنگ می زند. ایراد دیگر سر و صدای این نوع کابینت است، که در کابینت هایی که درب آنها فلزی است، باز و بسته کردن آنها سر و صدای زیادی دارد. به دلیل همین ایرادات استفاده از این جنس کابینت بسیار کم شده است. تنها مزیت کابینت فلزی، قیمت مناسبتر آنها می باشد.

 


کابینت های تمام چوب آشپزخانه
کابنت های از جنس تمام چوب جلوه ای ویژه و کلاسیک به محیط آشپزخانه و خانه می بخشد و طرفداران زیاد و خاصی دارد و همانطور که اشاره شد بیشتر برای خانه های که طراحی کلاسیک دارند مناسب می باشد.


مزایا و معایب کابینت های تمام چوب
مهمترین مزیت کابینت تمام چوب جلوه و زیبایی آنها بوده، اما ایراد اصلی آنها قیمت تمام شده بسیار بالای این نوع کابینت و زمان طولانی جهت آماده سازی و نصب می باشد.

 


کابینت های ام دی اف 
ام دی اف ها شامل ضایعات چوبی بوده که به صورت فشرده صفحات یا لایه های ام دی اف را تشکیل می دهند و می توان آنها را در طرح ها و رنگ های مختلف ساخت، چون کاملا انعطاف پذیر و قابل طراحی هستند. بنابر این میتوان سلیقه های مختلف را با آن راضی کرد و هر شکل و طرحی از کابینت را با ام دی اف ساخت و خیلی راحت این نوع کابینت را با دکوراسیون و طراحی داخلی هماهنگ کرد. به همین دلایل این جنس از کابینت طرفداران بسیاری دارد و همیشه این مدل از کابینت پرفروش می باشد.

 
مزایا و معایب کابینت های ام دی اف
کابینت ام دی اف مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد و آسیب جدی نمی بیند و برای مناطق مرطوب گزینه مناسبی می باشد. علاوه بر این، ام دی اف را می توان برای مبلمان، میز، صندلی، کف پوش و ... استفاده کرد که باعث هماهنگی بیشترکابینت آشپزخانه با دیگر اجزاء خانه شده و جلوه ای ویژه به منزل می­بخشد. همچنین، کابینت ام دی اف مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت دارد.

 


کابینت های هایگلاس
هایگلاس گونه ای از ام دی اف بوده و بهتر است بگوییم ام دی اف هایگلاس. ویژگی بارزی که کابینت هایگلاس دارد، درخشندگی و براقیت آن است که باعث شده طرفداران و مشتریان زیادی داشته باشد و سطح براق آنها چشم هر مشتری را جلب می کند.

سهولت در تمیز کار نیز از دیگر مواردی است که باعث می شود این کابینت ها خواهان زیادی داشته باشد.


مزایا و معایب کابینت های هایگلاس
از مزایای کابینت هایگلاس ضد خش بودن در کنار براقیت و درخشندگی آنها می باشد که باعث شده این نوع کابینت تمایل و تقاضای بیشتری نسبت به دیگر کابینت ها داشته باشد. علاوه بر این موارد این نوع کابینت خیلی راحت تمیز می شود. تنها ایرادی که می توان بیان کرد، قیمت بالای ام دی اف های گلاس است که قیمتی بالاتر نسبت به ام دی اف معمولی دارد.

 



کابینت های پی وی سی
 در کابینت پی وی سی، از ورق های پی وی سی (PVC) در ساخت کابینت استفاده می شود و بیشتر برای کابینت سرویس بهداشتی، روشویی حمام و دستشویی و سینک ظرفشویی کاربرد دارد و کمتر برای ساخت کامل تمامی قسمت های کابینت آشپزخانه از پی وی سی استفاده می شود. در مواردی کابینتهایی با ورق ام دی اف با روکش پی وی سی ساخته می شود که  با کابینت تمام PVC کاملا متفاوت است.

 
مزایا و معایب پی وی سی ها
کابینت پی وی سی درارای طرح ها و رنگهای متنوعی می باشد و نیازی به رنگ آمیزی نیست، علاوه بر این نگهداری از کابینت پی وی سی راحت بوده و هزینه آن کم می باشد. مشکلی که این کابینت ها دارند یک اینکه زیست تخریب پذیر نیستند و دو اینکه نسیت به کابینت چوبی ظاهری مصنوعی دارند.


خدمات ساخت و تعمیر کابینت




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.