نکات مهم در مراقبت از لوازم منزل

نکات مهم در مراقبت از لوازم منزل

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 خدمات تعمیرات لوازم منزل آسایش گستر

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تعداد وسایل الکتریکی و غیر الکتریکی که برای راحتی بسیاری از کارهای خانه داری ساخته شده اند روز به روز بیشتر میشوند. با استفاده از این وسایل انجام کار های روزمره ساده تر و سریع تر خواهند شد.
در کنار استفاده از تمامی این وسایل باید روش های درست استفاده از انها و همچنین روش های مراقبت و نگهداری از این وسایل را کاملا رعایت کنید. رعایت نکات مهم در نگهداری و مراقبت از وسایل خانه علاوه بر اینکه عمر این وسایل را افزایش میدهد از به وجود آمدن هزینه های اضافی برای شما جلوگیری میکند. در این بخش به بعضی از نکات برای نگهداری لوازم منزل اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.
لوازم آشپزخانه
به طور کلی اولین نکته مهم در مراقبت از لوازم آشپزخانه حفظ تمیزی آنهاست. در آشپزخانه به دلیل پخت و پزغذا به طور مداوم، ایجاد لکه های چربی روی وسایل نزدیک به اجاق گاز همیشه اتفاق می افتد. اگر این لکه ها زود به زود تمیز نشوند چس از گذشت مدت زمانی دیگر پاک کردن آنها به این سادگی ها امکان پذیر نمیباشد و حتما نیاز به استفاده از شوینده های شیمیایی قوی میباشد که استفاده از این مواد شوینده علاوه بر خطری که برای سلامتی انسان دارد به احتمال زیاد به وسایل نیز آسیب خواهد رساند.
اجاق گاز
در استفاده از اجاق گاز سعی کنید که از حرارت های بالا زیاد استفاده نکنید زیرا حرارت زیاد در طولانی مدت به اجاق گاز آسیب میرساند. همچنین برای افزایش طول عمر اجاق گاز سعی کنید که زود به زود آن را تمیز کنید تا لکه های چربی و غذا روی آن باقی نماند.
ماشین ظرفشویی
برای استفاده از ماشین ظرفشویی فقط از مایع های مخصوص ماشین ظرفشویی و یا قرص های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید چون در غیر این صورت ممکن است ظرفشویی شما دچار آسیب جدی شود. سعی کنید با توجه به میزانی که از ماشین ظرفشویی خود استفاده میکنید هر چند وقت یکبار پککنید که نمک مخصوص ماشین ظرفشویی تمام نشده باشد. وظیفه این نمک مخصوص گرفتن سختی آب است که از رسوب کردن ماشین ظرفشویی جلوگیری میکند.
ماشین لباسشویی
در استفاده از ماشین لباسشویی نیز مثل ماشین ظرفشویی باید از مایع و پودر مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید تا به این دستگاه آسیب وارد نشود همچنین هنگام راه اندازی اولیه دقت داشته باشید که در ماشین لباسشویی را در جایی صاف قرار دهید و حتما دستگاه را تراز کنید، تراز نبودن باعث لرزش شدید لباسشویی میشود و این لرزش در طولانی مدت ممکن است به موتور لباسشویی آسیب برساند.
یخچال و فریزر
درباره ی استفاده از یخچال چند مورد بسیار مهم وجود دارد که به آنها اشاره میکنیم. هنگام راه اندازی یخچال دقت داشته باشید که در جایی صاف آن را قرار دهید که تراز باشد. اگر قصد جابجایی یخچال و فریزر رادارید قبل از این کار حتما آن را از برق بکشید و بعد از جابجایی تا 8 ساعت آن را به برق وصل نکنید. فاصله ی پشت یخچال با دیوار باید حدود 30 سانتی متر باشد در غیر این صورت هوای موتور درست تهویه نمیشود و ممکن است موتور یخچال آسیب ببیند و اخرین مورد در استفاده ی درست از یخچال و فریزر این است که توجه داشته باشید که درب آنها را به مدت زیاد باز نگذارید چون دمای سرد درون یخچال خارج میشود و به موتور برای جبران این اتلاف دما فشار بیشتری وارد میشود.
سینک آشپزخانه
سینک آشپزخانه از مواردی است که روزانه استفاده ی زیادی از آن میشود و مکانی است که همیشه با آب و مواد شوینده و همچنین ظروف کثیف سر و کار دارد.برای نگهداری از سینک بسته به جنس سینک شما باید از انجام چند کار بپرهیزید. هرگز سینک آشپزخانه را با مایع جرمگیر یا جوهر نمک نشویید، مایع جرمگیر فقط برای وسایلی از جنس سنگ مناسب میباشد و برای سینک های استیل ضرر دارند و باعث تغییر رنگ سینک و شیر آلات استیل میشوند.
برای تمیز کردن سینک های استیل که که در بیشتر منازل از این جنس استفاده شده است بهترین گزینه استفاده از جوش شیرین و آب است. کمی جوش شیرین را در آب حل کنید و با آن کل سینک خود را بشویید. با این کار سینک شما تمیز و براق خواهد شد.
برای تمامی وسایل منزل که با برق کار میکنند و به خصوص یخچال و فریزر که همیشه روشن هستند و همچنین تلویزیون که در اکثر اوقات روشن است سعی کنید از محافظ برقی استفاده کنید. محافظ از دستگاه در برابر نوسانات برق محافظت میکند.
با رعایت این موارد قطعا عمر لوازم منزل خود را افزایش خواهید داد و از اضافه شدن هزینه های اضافی برای تعمیرات و خرید مجدد لوازم منزل جلوگیری خواهید کرد.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.