دلایل اثر گذار بر خرابی ماشین لباسشویی

موارد و دلایلی که می تواند باعث خرابی ماشین لباسشویی شود

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 خدمات تعمیرات لوازم منزل آسایش گستر

 

امروزه داشتن یک ماشین لباسشویی مطمئن از ضروریات زندگی هر خانواده شده است. از طرفی با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت های لوازم خانگی استفاده ی درست از هر وسیله بسیار امر مهمی میباشد. هر وسیله ی الکتریکی در صورت رعایت نکردن نکات لازم ممکن است خیلی زود از کار بیفتد، به همین علت بهتر است که به تمامی نکاتی که برای نگهداری و مراقبت از وسایل الکتریکی منزل دقت داشته باشید. بعضی از نکات قابل توجه به شرح زیر میباشند:
دقت به ظرفیت لباسشویی
یکی از مهمترین مواردی که هنگام استفاده از ماشین لباسشویی باید به آن توجه داشت میزان ظرفیتی است که لباسشویی تحمل شست وشوی آن را دارد.
در حال حاضر لباسشویی های موجود دربازار برای وزن های 6 کیلوگرم تا 12 کیلوگرم موجود میباشد. برای مثال برای یک لباسشویی با ظرفیت 10 کیلو گرم نهایتا تا 6 کیلوگرم لباس را باید برای یک بار شست وشو در آن قرار داد که وقتی که آب وارد مخزن شست و شو میشود مجموع وزن آب و لباس ها 10 کیلوگرم شود. رعایت نکردن این مورد موجب آسیب رسیدن به لباسشویی میشود.
استفاده از مواد شوینده نا مناسب
مواد شوینده ای که برای شست وشو با ماشین لباسشویی استفاده میکنید باید حتما مخصوص ماشین لباسشویی باشد، چه شوینده های پودری چه شوینده های مایع.
مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر از شوینده های پودری استفاده میکنید سعی کنید آن را از برند های معتبر تهیه کنید چون در صورت بی کیفیت بودن پودر مورد استفاده ممکن است محفظه ی لباسشویی رسوب بگیرد و این رسوب مانع از ورود آب به درون محفظه میشود.
باز نگذاشتن در لباشویی بعد از شست و شو
هر بار که از ماشین لباسشویی استفاده میکنید پس از اتمام کار لباسشویی درب آن را برای مدتی باز بگذارید تا محفظه ی درون لباسشویی خشک شود. در صورت خشک نشدن محفظه امکان به وجود آمدن باکتری و میکروب و همچنین بوی بد در محفظه زیاد میشود.
تراز نبودن لباسشویی
هنگامی که برای اولین بار ماشین لباسشویی خود را راه اندازی میکنید باید دقت داشته باشید که لباسشویی کاملا تراز باشد. در صورتی که لباسشویی را در جایی صاف قرار ندهید و تراز نباشد به هنگام کار کردن به خصوص در زمانی که خشک کن در حال کار است لباسشویی به شدت دچار لرزش میشود که این لرزش میتواند به مرور زمان موجب خرابی موتور لباسشویی شود. حتی اگر لباسشویی خود را کاملا تراز کرده باشید استفاده از دورتند خشک کن پیشنهاد نمیشود زیرا هرچه دور خشک کن بیشتر باشد امکان آسیب رسیدن به موتور نیز افزایش می یابد.
استفاده غلط از برنامه های شستشو
امروزه معمولا ماشین های لباسشویی مجهزتر شده اند و از برنامه های شست وشوی زیادی پشتیبانی میکنند. برای عملکرد بهتر شست و شو بهتر است که برای شستن لباس هایی با جنس های مختلف از برنامه های مختص همان جنس لباس استفاده کرد. توجه داشته باشید که در صورت استفاده ی زیاد از یک برنامه ممکن است به مرور زمان عملکرد لباسشویی ضعیف تر شود.


خدمات تعمیر ماشین لباسشویی




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.