7 راهکار کاربردی جهت مراقبت از اتومبیل در تابستان

 

در فصل گرما و تابستان و با افزایش دمای هوا و شدت گرفتن نور خورشید، اجسامی که در معرض این نور قرار بگیرند آسیب خواهند دید  از جمله اتومبیل که نور خورشید باعث رنگ پریدگی و داغ شدن بیش از حد قطعات داخلی می تواند بسیار مخرب و آسیب زا باشد و باعث فرسودگی آنها شود. علاوه بر این گرمای زیاد داخل کابین کار و رانندگی را برای سرنشینان بسیار سخت و عذاب آور می کند به حدی که نتوان دست به فرمان گرفت .

دراین مقاله تلاش داریم راهکارهای کاربردی برای مقابله با گرمای تابستان و اصول نگهداری از خودرو در شرایط گرما و نور شدید خورشید را بیان کنیم.

 

راهکارهای کاربردی جهت خنک نگه داشتن اتومبیل در تابستان

کاهش دمای درونی:

این کار را خیلی ساده با کشیدن شیشه ها به سمت پایین در حین رانندگی می توان انجام داد که سرعت رانندگی باعث ورود هوا با سرعت و چرخش زیاد و خارج شدن هوای داغ درونی شود که بعد از چند دقیقه دمای داخل با بیرون یکی می شود و می توان شیشه ها را بالا کشید.

 

جلوگیری از سوختن دست با فرمان اتومبیل داغ:

برای جلوگیری از سوختن دست توسط فرمان، قبل از خارج  شدن از خودرو فرمان را کامل به یک طرف چپ یا راست بچرخانید تا سمتی که در حین رانندگی با دست تماس ندارد در معرض آفتاب قرار گید و سمتی که با دست تماس دارد خنک بماند.

 

خلاص شدن از بوی بد ماشین

گرمای ایجاد شده در داخل ماشین و داغ شدن روکش های صندلی و دیگر اجزاء باعث آزاد شدن بوهای نامطبوع مختلف می شود که آزار دهنده هستند. برای مقابله با این اتفاق می توانید یک نوار کاغذ خشک کن را روی خروجی فن یا کولر خودرو قرار دهید و بعد فن را روشن کنید تا باعث ایجاد هوایی مطبوع در محیط کابین گردد. همچنین از این نوارها می توان در قسمت های مختلف خودرو از جمله زیر صندلی قرار داد تا از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری کرد.

 

فرسوده شدن لاستیک براثر گرما

قطعه دیگری که مدام در معرض آفتاب است،لاستیک خودرو بوده که به دلیل رنگ تیره بسیار داغ می شود و با حرکت خودرو و چرخش لاستیک ها بر روی آسفالت داغ ، این لاستیک ها به شدت آسیب می بینند و باید دقت داشت که لاستیک کمتر در معرض نور خورشید قرار گیرند. همچنین باید باد لاستیک ها را مدام چک کنید زیرا اگر کم باد باشند تماس بیشتری با آسفالت داغ خواهند داشت و زودتر آسیب می بینند. 

 

موتور داغ:

در فصل تابستان، موتور خودرو زودتر داغ می کند و باید به توجه بیشتری به دمای موتور خودرو داشته باشید و به محض بالا رفتن دمای موتور از حد معمول، سریع کنار بگیرید و ماشین را خاموش کنید زیرا داغ کردن موتور می تواند صدمات زیادی به قطعات مختلف وارد کند و هزینه سنگینی را به بار آورد. احتیاط کنید تا زمانی که موتور داغ است درب آب رادیاتور را باز نکنید زیرا ممکن است باعث سوختگی شدید صورت شود.

 




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.