5 نکته برای ایجاد کردن تغییرات بزرگ در اتاق خوابتان

5 نکته برای اینکه در اتاق خوابتان، تغییرات بزرگ ایجاد کنید

با نزدیک شدن به عید همه خانم ها به فکر عوض کردن دکوراسیون منزل و ایجاد تغییراتی هرچند جزیی در خانه هستند. یکی از مکان هایی که برای تغییر جای مانور زیادی دارد، اتاق خواب است. تغییر دادن دکوراسیون اتاق خواب هم ظاهر آن را بهتر می کند و هم انرژی موجود در اتاق را بهبود می بخشد. درواقع، شما هم از دکور جدید لذت می برید و هم احساس خاص بودن در شما تداعی می شود. با استفاده از نکاتی که در زیر به آنها اشاره می کنیم می توانید خودتان به راحتی از پس این کار برآیید.

 

1.کاغذ دیواری و یا رنگ دیوار را دریابید

با استفاده از کاغذ دیواری ای که طرح و رنگ خاصی دارد می توانید یک تفاوت عمده ایجاد کنید و سلیقه خود را به رخ بکشید. همچنین شما می توانید یکی از دیوارها را رنگ گرم بزنید و از رنگ های هم خانواده آن در انتخاب سایر وسایل اتاق خواب مانند روتختی، چراغ خوااب، فرش و یا ... استفاده کنید. آبی،قرمز و بنفش رنگ هایی هستند که تغییرات شگرفی ایجاد می کنند.  اگر می خواهید به دیزاین اتاق خوابتان کمی حس شادابی و سرزندگی اضافه کنید، رنگ زرد گزینه خوبی است. رنگ سبز حس آرامش را القا می کند.

 

2.کفپوش اتاق را بدرستی انتخاب کنید

 علاوه بر دیوار، کف اتاق نیز از آیتم های تاثیرگذار در دکوراسیون اتاق است. بسته به سلیقه خودتان می توانید از انواع کفپوش ها استفاده کنید.مثلا استفاده از سرامیک و سنگ، فضای اتاق را مدرن و شیک تر جلوه می دهد. پارکت لمینت فضای گرم و صمیمی در اتاق ایجاد می کند. فرش و موکت، برای راحتی پاها مناسبند و در دیزاین های کلاسیک و سنتی استفاده می شوند.

 

3.از روتختی های باکیفیت استفاده کنید

روتختی و ملحفه های باکیفیت محیط را لوکس نشان می دهد. از جنس ها، طرح ها و رنگ هایی استفاده کنید که بین سلیقه شما و دکوراسیون اتاق خوابتان تعادل ایجاد می کند. از روتختی هایی استفاده کنید که هم باب میل شما باشند و هم با دیزاین اتاق خواب شما هم خوانی داشته باشند. همچنین، در نظر داشته باشید که تشک تخت باکیفیت می تواند خواب و سلامتی شما را بهبود ببخشد. با اعمال چنین تغییراتی در تخت خود و جذاب کردن آن، از این به بعد خواب طولانی تر و بهتری خواهید داشت.

 

4.کمی از شخصیت خود را نیز در دکوراسیون اتاق خوابتان بروز دهید

چیدمان اتاق را به گونه ای انتخاب کنید که با شخصیت شما همخوانی داشته باشد و باعث آسایش و راحتی شما شود. وقتی اطرافتان وسایلی قرار داشته باشند که به آنها علاقه دارید، راحت تر می توانید خودتان باشید. مثلا: روتختی و کاورهای متکا را طبق سلیقه خودتان انتخاب کنید، قفسه کتاب کوچکی برای خود در گوشه ای از اتاق در نظر بگیرید، یا گل ها یا گلدان مورد علاقه خود را روی میزتوالت یا پاتختی خود بگذارید. فرقی ندارد که طرفدار سادگی و سبک مینیمال باشید یا علاقه مند به دیزاین شلوغ. هرجور که دلتان می خواهد اتاق خود را بچینید، نه طبق سلیقه دیگران.

 

5.از جزییات غافل نشوید

با انتخاب جزییات و اکسسوری هایی که با دکوراسیون شما هارمونی دارند، انسجام بیشتری به فضای اتاق خوابتان بدهید. برای مثال می توانید از دیوار اتاق نقاشی مورد علاقه خود را آویزان کنید و یا اینکه از قفسه کتاب یا اشیاء هنری برای تزیین اتاق استفاده کنید. سعی کنید از هنر دست خودتان برای خلق این آثار استفاده کنید. یک فرش رنگارنگ به اتاقتان خلاقیت می دهد. همچنین استفاده از یک پتو با طرح ساده فضا را تلطیف می کند. بعلاوه، استفاده از یک چراغ خواب رومیزی هم فضا را زیبا می کند و هم کاربردی است. لوستر هم یک گزینه خوب برای لوکس کردن فضای اتاق است.

 

بجای اینکه در گذشته زندگی کنید ، دکوراسیون منزلتان را هر چند وقت یک بار تغییر دهید تا بدنبال آن کیفیت زندگی شما نیز بهتر شود.همچنین، حتما خلاقیت های خود را در این روند،اعمال کنید. فرقی ندارد که از چه سبکی برای دکوراسیون استفاده می کنید، مهم این است که مطابق میلتان باشد و در آن راحت باشید. در نهایت، با کمی خلاقیت و کار، می توانید یک اتاق خواب شیک و دل انگیز برای خود بسازید.

 

مترجم: خاطره سرایی

 

 

 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.