راهنمای خرید سینما خانگی

راهنمای خرید سینما خانگی
خرید سینما خانگی ،سینمای خانگی در واقعه مجموعه ای از وسایل صوتی – تصویری از قبیل یک دستگاه پخش کننده و یک دستگاه نمایش دهنده ( یعنی یک پخش کننده دی وی دی یا بلو ری (یک سیستم صوتی بی نظیر مناسب فیلم و موسیقی) و یک دستگاه تلویزیون در سایز بزرگ و با کیفیت عالی (HD) ) است که تجربه ای فوق العاده از تماشای یک فیلم در خانه را به شما خواهد داد. تهیه و چیدمان صحیح این تجهیزات، تلویزیون ساده منزل شما را به یک سینمای کوچک و خودمانی تبدیل خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که خرید سیستم سینمای خانگی ممکن است شما را سردرگم کند چرا که این سیستم ها دارای هزاران گزینه ی مختلف هستند که باید در نظر گرفته شوند و این باعث می شود که خرید یک سیستم خانگی مناسب کاری مشکل و وقت گیر باشد.

انواع سیستم صوتی:
1. Home-theater-in-a-box (HTIB) systems
در این سیستم اغلب 5 اسپیکر سراوند، یک ساب ووفر و یک پلیر یا آمپلیفیر موجود است که به صورت یک مجموعه فروخته می‌شود.

2. Sound Bars
بارهای صدا از چند واحد اسپیکر تشکیل شده‌اند که صدای سراوند واقعی را ارایه می‌دهند و معمولا روی دیوار زیر پنل تلویزیون نصب می‌شوند.

3. Component systems
اجزای این سیستم می‌تواند به تمام انتخاب‌های شما از جمله رسیور صدا و تصویر، اسپیکرها، پلیر یا هر چیز دیگر مرتبط به این مجموعه باز گردد.

4. Separates
سیستمهایی که در آنها می‌توانید به جای رسیور از پری‌آمپلیفایر و پاور آمپلی فایرها استفاده کنید.

اجزای اصلی سینما خانگی
خرید سینما خانگی ،قبل از هر چیز شما به یک تلویزیون بزرگ که قابلیت نمایش تصویر فیلم هایی که به شیوه واید اسکرین (widescreen) تهیه شده اند را دارا باشد، نیاز دارید. یک تلویزیون 27 اینچ یا بزرگ تر به شما این امکان را خواهد داد که کوچک ترین جزئیات تصویر را از یک فاصله معین به راحتی مشاهده کنید. علاوه بر این شما به دستگاهی نیاز دارید که بتواند یک فرمت صوت فراگیر (surround sound) را پشتیبانی نمانید. در رابطه با فرمت های صوتی نیز باید بگوییم که فرمت های صوتی فراگیر متعددی وجود دارند که شاید رایج ترین آن ها، سیستم فراگیر دالبی دیجیتال (surround sound) باشد که تقریبا تمامی پخش کننده های DVD موجود با این فرمت کد گذاری شده اند. برای این که بتوانید به طور کامل از سیستم دالبی دیجیتال استفاده کنید به تعدادی تجهیزات نیاز دارید که در پایین به ذکر آن ها می پردازیم:

• یک دستگاه تلویزیون
• 5 عدد بلندگو
• ساب ووفر
• یک عدد دستگاه پخش DVD
• منبع تغذیه صوتی/تصویری

میزان وات متناسب با فضای داخلی
میزان وات صدایی تولید شده در اسپیکرها از موارد مهم در هنگام انتخاب است. وات واحد سنجشی است که توسط RMS مشخص شده است و برای صدای تقویت کننده و بلندگوها می باشد. برای تعیین میزان وات سازندگان وات واقعی را در عددی ثابت ضرب خواهند کرد و میزان آن را بر روی محصول درج خواهند کرد. البته در کنار آن وات واقعی هم قرار می گیرد که لازم است شما توجه ویژه ای به آن داشته باشید. وات بیشتر بر روی ساختار کلی طراحی بلندگو ها تمرکز می کند و تاثیر بالایی را از آن دریافت خواهد کرد.
در وات های یکسان شدت صدایی که پخش خواهد شد متفاوت خواهد بود. باید در تمامی اجزا این میزان وات بررسی گردد، ممکن است اسپیکرها دارای میزان وات یکسانی باشند اما در ساب ووفر این میزان وات متفاوت باشد . البته مواردی موجود است که اسپیکرهای جلویی و یا پشتی وات متفاوتی را پشتیبانی خواهند کرد. در نظر بگیرید دو سینمای خانگی را که دارای قدرت 1000 وات باشند، اما ساب ووفر یکی از آنها 200 وات و دیگری 250 وات باشد. این حالت بر صدای خروجی از دو سیستم تاثیر گذار خواهد بود. با این وجود سلیقه شما و فضایی که در اختیار دارید بر انتخاب شما تاثیر گذار خواهد بود.

خرید سینما خانگی

تعداد کانال هاي بلندگوها :
• 1/5 کاناله که براي پخش ديسک هاي دي وي دي و بلوري مناسب اند. شامل 5 بلندگو و یک ساب ووفر هستند.
• 1/6 کاناله که براي تعدادي از دي وي دي ها با رمز گزاري ديجيتال دالبي مناسب اند. شامل 6 بلندگو و یک ساب ووفر هستند.
• 1/7 کاناله که براي ديسک هاي بلوري مناسب اند. شامل 7 بلندگو و یک ساب ووفر هستند.

افزايش تعداد کانال ها به معني افزايش تعداد بلندگو ها و آمپلي فاير هاست و بديهي است با افزايش تعداد بلندگوها ، هزينه آنها نيز روند صعودي خواهد داشت.

اتصالات سينماي خانگي
• کابل HDMI که مناسب ترين کابل براي اتصال تلويزيون و سنماي خانگي است.
• Component Video که نسبت به کابل HDMI قديمي تر است و جايگزيني براي آن است.
• Composite Video که کابلي براي پخش فیلم های با کیفیت SD است و برای سیستم های قدیمی کاربرد دارد.
• Digital Audio که نام ديگر آنها S-PDIF است و براي کامپونت هاي فاقد HDMI استفاده مي شود .
• Analog Audio که براي اتصالات استريو و کامنپونت هاي صوتي استفاده مي شود.
• F-Type کابلي براي اتصال به آنتن و سيستم ها آنالوگ

نکات خرید بهترین سینمای خانگی
طبیعتا برای آن که بتوانید سیستم سینمای خانگی مناسبی را برای منزل خود تهیه کنید باید معیارهای بسیاری را مد نظر داشته باشید و در زمان خرید خود نکاتی را مورد توجه خود قرار دهید. برای مثال توصیه ما این است که قبل از هرچیز به فضایی که می خواهید سیستم خود را در آن قرار دهید فکر کنید. مجموعه هایی از سینمای خانگی که اسپیکرهای بزرگی دارند می توانند برای فضاهای بزرگ مناسب باشند و طبیعتا برای فضاهای محدود نامناسب و هم چنین آزار دهنده خواهند بود.
در کنار این مسئله نیز باید گفت که ساوند بارها نیز نمی توانند برای فضاهای بزرگ و وسیع کافی باشند، بنابراین شما باید با توجه به فضایی که برای قرارگیری سینمای خانگی تان مد نظر دارید دست به خرید سیستم سینمای خانگی مورد نظر خود بزنید. در راستای این موضوع توصیه ما برای فضاهای مختلف این گونه خواهد بود:
• برای اتاق خواب و یا فضاهایی مشابه آن می توانید به دنبال مجموعه های HITIB و یا ساوندبارها باشید. با این حال می توانید بر سیستم های کامپوننت های مجهز به اسپیکرهای کوچک نیز حساب کنید.
• برای اتاق نشیمن آپارتمان ها باید کمی مراقب باشید. شما باید به دنبال سیستمی برای این فضاها باشید که بعدها برایتان دردسر ساز نشود توصیه ما سیستم های کامپوننت کوچک و ساوند بارها هستند. در اینجا باید به اتاق نشیمن های بزرگ نیز بپردازیم. در رابطه با چنین فضاهایی قطع به یقین می توان گفت که سیستم های کامپوننت بهترین گزینه پیش روی شما خواهند بود.
• در نهایت نیز می توان به اتاق ویژه تماشای فیلم پرداخت. برای چنین فضاهایی شما باید به دنبال مجهزترین سیستم و بهترین سینمای خانگی باشید. به همین دلیل هم باید به دنبال بهترین سیستم کامپوننت بروید.

برندهای مطرح سینمای خانگی
برندهای مطرحی که فروش سینمای خانگی می پردازند شامل ال جی، سامسونگ، یاماها، سونی، پاناسونیک، اسنوا، تراست، هایپربند، شارپ، مکسیدر، مارشال، هارمن کاردن و… می شوند.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.