انتخاب بهترین ماشین لباسشویی

انتخاب بهترین ماشین لباسشویی
خرید ماشین لباسشویی به دلیل تعدد مدل‌های آن در بازار می‌تواند یکی از سخت‌ترین خریدها باشد؛ اما اگر نیازهای اساسی خود را مشخص کنید و بدانید دقیقا دنبال چه نوع ماشین لباسشویی با چه امکاناتی هستید، کار ساده‌تری را پیش رو خواهید داشت.

نکات مهم برای انتخاب ماشین لباسشویی:
1. قیمت ماشین لباسشوی
بودجه ای که برای خرید ماشین لباسشویی در اختیار دارید مهم ترین فاکتو برای انتخاب مدل مناسب است و اگر دقیقا مشخص باشد، انتخاب را برای شما راحت تر و سریع تر می کند. اگرچه خرید ماشین لباسشویی می توانند بیش از 15.000.000 تومان هم هزینه بردار باشد. اما تحقیقات ما نشان داده است که که شما می توانید یک ماشین لباسشویی خوب با نصف این قیمت و کمتر از آن هم بگیرید. و اگر بودجه شما اجازه ندهد در حدود 6000.000 تومان هم می توانید خرید خوبی داشته باشید البته اگر انتخاب خوبی انجام دهید.
2. ظرفیت ماشین لباسشویی
اندازه ماشین لباسشویی ها از 5kg تا 12kg متفاوت است. این ایده خوبی است که شما یک دستگاه ماشین لباسشویی بخرید که برای پر کردن آن مشکل نداشته باشید و مجبور نباشید برای پر کردن آن به سختی تلاش کنید. حداکثر ظرفیت معمولا تنها به برنامه ای برای لباس های نخی اشاره دارد و برای دیگر برنامه ها حداکثر ظرفیت متفاوت خواهد بود.
یک ماشین لباسشویی با ظرفیت 5kg که به اندازه کافی بزرگ و مناسب برای یک خانواده دو نفره است برای 10 تی شرت نخی مردانه فضا دارد. توجه داشته باشید که همیشه هرچقدر ماشین لباسشویی بزرگ تر باشد بهتر نیست. وقتی که شما استوانه ماشین لباسشویی را در حد تنظیم هر برنامه پر کنید، ماشین لباسشویی به بهترین نحو کارش را انجام می دهد. توجه کنید پس هیچ وقت لباسشویی را کامل پر نکنید.
3. فضای شما برای قرار دادن لباسشویی
قبل از خرید، به فضایی که برای قرار دادن لباسشویی در اختیار دارید توجه کنید. هرچقدر ظرفیت لباسشویی بیشتر باشد، اندازه ان هم بزرگتر است. نوع ماشین لباسشویی هم در اندازه ان تاثیر دارد. به این صورت که مدل های درب از بالا بزرگتر از مدل های درب از جلو هستند و مدل های درب از جلو خیلی جمع و جور هستند و برای فضاهای کوچک مناسب تر هستند. بیشتر ماشین های لباسشویی، عرض 60 و ارتفاع 85 دارند پس قبل از خرید فضای خود را بررسی کنید.
4. سرعت ماشین لباسشویی
راهنمای خرید ماشین لباسشویی بر اساس دور موتور لباسشویی : حداکثر سرعت چرخش از 1000rpm تا 1800rpm متفاوت است. سرعت چرخش سریع تر می تواند پر سرو صدا تر باشد. سرعت چرخش سریع می تواند به هزینه دستگاه اضافه کند. سرعت چرخش برای گرفتن آب از لباس‌های شما در پایان برنامه شستشو است. یک ماشین لباسشویی با یک چرخش خوب، آب بیشتری را از لباس های شسته شده می گیرد. و با این کار زمانی که شما نیاز خواهید داشت تا لباس ها را در خشک کن قراردهید یا روی طناب پهن کنید را کاهش می‌دهد.
معمول‌ترین سرعت چرخش یک دستگاه ماشین لباسشویی بین 1200RPM تا 1400RPM است. هزینه خرید یک ماشین لباسشویی با سرعت چرخش بالا تا 1600RPM یا بالاتر نسبت به مدل های با سرعت چرخش پایین تر خیلی بیشتر است. و همچنین سرعت چرخش بالاتر پتانسیل برای سرو صدای بیشتر را دارد که این مطمئنا آزار دهنده است. ممکن است شما فکر کنید که هرچقدر یک ماشین لباسشویی سریع تر باشد در نتیجه بهتر است اما این همیشه درست نیست.
5. امکانات ماشین لباسشویی
هرچقدر دستگاهی که انتخاب می کنید امکانات بیشتری داشته باشد قیمتش نیز بیشتر است پس باید با توجه به بودجه و نیازهایتان مدل مناسبی را انتخاب کنید. لباسشویی های جدید اپشن ها و برنامه های زیادی برای شستشو دارند و هر کدام امکانات متفاوتی دارند پس در هنگام خرید به مواردی که برای شما ضروری هستند توجه کنید.

اگر به دنبال خرید یک لباسشویی خوب و مناسب با سلیقه خود هستید به موارد زیر هنگام خرید دقت نمایید :
• به میزان مصرف لباسشویی هنگام خرید دقت نمایید.
• به حجم دیگ هنگام خرید لباسشویی دقت نمایید.
• به میزان سرعت چرخش دیگ در لباسشویی در حین خرید دقت نمایید.
• به ویژگی ها و تکنولوژی به کار رفته در لباسشویی هنگام خرید دقت نمایید.
• به برنامه های شستشو در لباسشویی حین خرید دقت نمایید.
• به راحت بودن در حین استفاده هنگام خید دقت نمایید.

ماشین لباسشویی 7 ، 8 ، 10 و 12 کیلوگیرمی چه ظرفیت از لباس را در خود جا میدهد ؟
لباسشویی 7 کیوگرمی میتواند ظرفیت معادل 35 تی شرت در یک مرحله شستشو
لباسشویی 8 کیوگرمی میتواند ظرفیت معادل 40 تی‌شرت در یک مرحله شستشو
لباسشویی 10 کیوگرمی میتواند ظرفیت معادل 50 تی‌شرت در یک مرحله شستشو
لباسشویی 12 کیوگرمی میتواند ظرفیت معادل 60 تی شرت در یک مرحله شستشو
برای خانواده‌های بزرگ‌تر یا افرادی که بنابر دلایلی لباس‌های بیشتری برای شستشو دارند، ماشین‌های لباسشویی با ظرفیت بیشتر برای آن‌ها مفیدتر است.

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند ، تهیه لباسشویی بزرگ‌تر و گران‌تر عملکرد بهتری نسبت به سایزهای کوچک‌تر دارد اما باید گفت لباسشویی‌های بزرگ‌تر در کنار مزایایی که دارند دارای مضراتی نیز می‌باشند.

مقایسه لباسشویی با ظرفیت بالا و پایین :
• لباسشویی با ظرفیت بالا با توجه به حجم بالایی که دارد امکان شستشوی حوله ، پتو ، پرده و سایر البسه حجیم را دارا بوده و متناسب با این جنسیت‌ها برنامه‌های بیشتری نسبت به ظرفیت‌های پایین‌تر دارد.
• استفاده بیشتر از آب و طولانی بودن چرخه شستشو از نظر استفاده از آب و برق در لباسشویی با ظرفیت بالا چندان به‌صرفه نیست.
• لباسشویی با ظرفیت پایین فضای کمتری را اشغال میکند.
• هزینه استفاده از آب و برق در لباسشویی با ظرفیت پایین کمتر است.
• کم بودن ظرفیت لباسشویی نسبت به میزان استفاده ، شما را به زحمت انداخته و باید شستشو را در چند مرحله انجام دهید.
پر کردن بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی
اگر دیگ مخصوص به شستشو را بیش از حد ظرفیت لباسشویی پر کنید ، هنگام چرخش لباس‌ها همانند یک توپ بزرگ به هم چسبیده شده و مانع از رسیدن مایع شستشو و آب به همه لباس‌ها شده و جای کافی برای درهم و برهم کردن آن‌ها نیست بنابراین ، شستشوی لباس‌ها به درستی صورت نمی‌گیرد.

ظرفیت ماشین لباسشویی وزن لباس‌های خشک است یا خیس ؟
آیا می‌دانید ظرفیت یک ماشین لباسشویی بر اساس لباس‌های خشک اندازه‌گیری می‌شود یا خیس؟ به خواندن ادامه دهید …
اگر هنگام پیاده‌روی ناگهان در معرض بارندگی شدید قرار گرفته‌اید ، هنگام خیس شدن لباس‌های خود متوجه بیشتر شدن وزن لباس‌هایتان شده‌اید . شما 3 پیراهن خیس و 3 پیراهن خشک دارید. هنگام وزن هر دو ، متوجه خواهید شد که لباس‌های مرطوب ممکن است تا دو برابر لباس‌های خشک وزن داشته باشند. حال باید دید ، برای تعیین میزان ظرفیت لباسشویی ، وزن کدام‌یک را در نظر گرفت؟
ظرفیت کیلوگرم مربوط به لباس‌های خشک است.
وقتی ظرفیت یک لباسشویی 6 کیلوگرم است ، یعنی قابلیت شستشوی 6 کیلوگرم لباس خشک را دارا است. بدیهی است وقتی این لباس‌ها خیس می‌شود، ممکن است وزن آن‌ها حتی بالاتر از 12 کیلوگرم باشد اما این افزایش معیار سنجش ظرفیت لباسشویی نیست.
پس به‌طورکلی می‌توان گفت ظرفیت یک ماشین لباسشویی بر اساس لباس‌های خشک محاسبه می‌شود و خیس شدن لباس‌ها هیچ مشکلی در کاهش ظرفیت و مقدار لباس در لباسشویی ایجاد نمی‌کند.

چگونه وزن لباس‌های خود را نسبت به ظرفیت لباسشویی اندازه بگیریم؟
ازآنجایی‌که بیشتر لباسشویی‌ها وزن لباس‌های موجود در دیگ را احساس نمی‌کنند برای وزن کمتر یا بیشتر از حجمی که برای آن‌ها تعریف شده به یک میزان آب و برق استفاده می‌کنند. در این صورت بار کمتر باعث اصراف در مصرف شده و بار بیشتر همان‌طور که در بالا گفته شد در استفاده از مواد شوینده مشکل ایجاد کرده و حتی ممکن است کف بیشتری تولید کند.
یکی از راه فهمیدن میزان وزن لباس‌ها :
تک‌تک اندازه گرفتن لباس‌ها یا قرار دادن آن‌ها داخل یک سبد و وزن کردنشان با ترازو است.
می‌توانید وزن خود را اندازه بگیرید و سبد را دستتان بگیرید و روی ترازو بروید و با کسر وزن خود وزن رخت‌ها را به دست آورید.
بعد دو بار وزن کردن به راحتی میزان دقیق لباس‌ها را متوجه میشوید.
برای مثال 1 کیلوگرم لباسشویی برابر با دو حوله حمام یا یک پیراهن و یک جفت شلوار جین یا 5 پیراهن است.
نکته : می‌تواند گفت چنانچه میزان لباس‌های شما در هر بار شستشو حدود 25 پیراهن است ، بنابراین ظرفیت ماشین لباسشویی 5 کیلوگرمی برای شما مناسب است. اگر به‌طور متوسط لباس‌های کثیف شما اندازه 50 تی‌شرت است ، شاید ظرفیت ماشین لباسشویی 10 کیلوگرم برای شما مناسب‌تر است.
لباس‌های حجیم مانند روتختی ، پتو و پرده نسبت به لباس‌های معمولی به فضای بیشتری برای شستشو احتیاج دارند. آن‌ها باید در حالتی که وزن آن‌ها متناسب با ظرفیت لباسشویی شما است به‌صورت جداگانه و تک‌تک شسته شود. شستشوی این البسه در ظرفیت نامناسب موجب تمیز نشدن و آسیب دیدن بافت پارچه شده و حتی گاهی پاره می‌شوند. علاوه بر این با توجه به فشاری که به موتور می‌آید قطعا در خرابی لباسشویی نقش بسزایی دارد.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.