تعمیر آسانسور ساختمان

خرابی های آسانسور گاهی اوقات بیشتر از حد انتظار می شود وهزینه های زیادی را به اهالی ساختمان تحمیل می کند. شاید برای شما هم پیش آمده که وقتی به منزل یا محل کار خود می رسید و قصد استفاده از آسانسور را دارید متوجه خراب بودن آن می شوید و مجبور هستید تا طبقات را با پله طی کنید که این امر برای طبقات مرتفع واقعا خسته کننده است.
به دلیل وجود هزینه های متغییر تعمیر آسانسور نیاز است که حتما برای رفع مشکل آسانسور از متخصص مربوط به این کار کمک بگیرید.شرکت خدماتی آسایش گستر با اعزام نیروی کار باتجربه و متخصص به محل موردنظرشما خدمات خود را در این زمینه ارائه میکند.
تعمیرآسانسور به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود:
1. بخشی که مربوط به تعمیر گیربکس و موتور آسانسور می شود: مشکلاتی مانند تکان های شدید کابین آسانسور که به وضوح احساس می شود مربوط به گیربکس آسانسور است. که تعمیر آسانسور در مواردی که مشکل مربوط به موتور و یا گیربکس باشد امری پیچیده است که نیازمند فردی متخصص در این موضوع است.توجه داشته باشید که در مواردی که گیربکس آسانسور به هر نحوی مشکل داشته باشد باید سریعا اقدام کنید چون ممکن است باعث سقوط آسانسور شود.

2. بخش دیگر تعمیر آسانسور به کابین آن و درب و برد مربوط می شود:درهای آسانسور طی سالها استفاده،متحمل استهلاک و فرسودگی می شوند؛هربار که یک آسانسور متوقف میشود،اپراتورهای درها حداقل دوبار فعال میشوند.

 خدمات تعمیر آسانسور آسایش گستر

نشانه هایی که خبر از نیاز به تعمیر آسانسور می دهند و نباید آن ها را نادیده گرفت:
• زیاد از کار افتادن آسانسور: طول‌ عمر متوسط یک آسانسور 15 تا 20 سال است. از این رو، جای تعجب ندارد که چنین آسانسورهایی به‌دفعات از کار بیفتند. از جمله مشکلات رایج آسانسورهای قدیمی، درست باز و بسته نشدن درهای آن و زمان انتظار بالاست. اگر حداقل یکبار در هفته با این مشکل روبه‌رو شدید، به تعمیرات آسانسور نیاز دارید.
• صداهای ناهنجار آسانسور: اگر آسانسور صداهای ناجوری تولید می‌­کند (جابه‌جاشدن ترمزها، شل شدن قطعات، تنظیم نبودن سیستم پاراشوت، تراز نبودن کابین با طبقات، استاندارد نبودن کابین و...)، نشانه جدی نیاز به تعمیر و نگهداری آسانسوراست.
• توقف آنسور میان طبقات و تراز نبودن آن: این اتفاق از لحاظ امنیتی جدیت زیادی دارد و با گذشت زمان بدتر هم می­‌شود. به ‌محض مشاهده این مورد، از تعمیرکاران مجرب با آموزش تعمیرات آسانسور برای تعمیر آسانسور کمک بگیرید.
• تغییر سرعت آسانسور: فعالیت های روزانه آسانسور موجب استرس و فشار به اجزای متحرک آن می‌شود. تغییر سرعت آسانسور به شما خبر می‌دهد که چیزی درست کار نمی‌کند و بهتر است هر چه زودتر برای تعمیر آسانسور اقدام کنید.
• زمان انتظار زیاد برای آسانسور: در صورتی که برای رسیدن آسانسور زمان زیادی را منتظر می‌شوید، به احتمال زیاد کارآیی آسانسور ساختمان شما دچار مشکل شده است. این مشکل در آسانسورهایی مشهود است که قدیمی و فرسوده شده‌اند و نیاز به تعویض یا تقویت موتور دارند.
• بالا رفتن دمای آسانسور:این مشکل اکثرا در فصل تابستان رخ می‌دهد. علت آن را باید در نحوه عملکرد سیستم خنک کننده یا تهویه آسانسور جستجو کرد. اگر تهویه خوب کار نکنند، دمای سیستم کنترل آسانسور می‌تواند به ۱۰۰ درجه نیز برسد و در نتیجه عملکرد آسانسور مختل خواهد شد. آسانسور و بالابرها در دمای ۵ تا ۴۰ درجه بهترین عملکرد را دارند.
• باز نشدن درب آسانسور در طبقات: آسانسور یک درب کشویی دارد که روی کابین آن قرار گرفته و برای هر طبقه نیز دربی مجزا دارد. باز نشدن درب هر طبقه زمانی رخ می‌دهد که دستگیره قفل طبقه با کمان درب باز کن، فاصله پیدا کرده باشد. به همین دلیل، کمان نمی‌تواند قفل را به عقب ببرد و در همچنان بسته می‌ماند.
• قطع مدار برق آسانسور:زمانی‌که موتور می‌خواهد استارت بزند، فیوز وارد عمل شده و مدار را قطع می‌کند. ممکن است موتور آسانسور یا بالابر به طور کامل سوخته باشد یا شاید در خازن، اتصال کوتاهی ایجاد شده است.


عوامل موثر بر هزینه تعمیر آسانسور
هزینه تعمیر آسانسور (و حتی سرویس و نگهداری آسانسور هیدرولیک) برحسب مدل آسانسور و نوع خرابی، نوع ساختمان، اداری، تجاری یا مسکونی بودن آن و تعداد طبقات متفاوت است. همچنین، هزینه روغن مصرفی آسانسور، تعویض قطعات و اجزا جزو قرارداد نیستند و جداگانه دریافت می‌شود.

نوع خرابی: نوع خرابی را به 2 دسته می‌­توان تقسیم کرد: بخش مربوط به تعویض کابل آسانسور، تعمیر گیربکس و موتور آسانسور، و بخش مربوط به کابین، درب، و برد آن. بنابراین هزینه تعمیر گیربکس آسانسور با هزینه تعویض برد آسانسور متفاوت است.
موارد اورژانسی: در صورتی که در قرارداد نگهداری آسانسور قید شود که موارد اورژانسی پوشش داده می‌شود، در صورت نیاز به تعمیر آسانسور، شرکت آسایش گستر تعمیرکار باتجربه را به محل اعزام کند.
منطقه سرویس‌دهی: شرکت‌ آسایش گستر برای تعمیر و نگهداری آسانسور تمام مناطق و محلات را پوشش می‌دهند.
عمر ساختمان و آسانسور: سن آسانسور و سال‌های کارکرد آن که توسط کارشناس تعیین می‌شود، از موارد تاثیرگذار بر تعمیر و نگهداری آسانسور و... است.
تعمیر قطعات معیوب: تعمیر قطعاتی مانند سیم‌بکسل‌ها، موتور گیربکس یا تابلو فرمان، جزو قراردادهای دوره‌ای محسوب نمی‌شود. در این بازدیدهای دوره‌ای اموری مانند آچارکشی قطعات، روغن‌کاری، بررسی تابلو فرمان، کابین، تهویه، درهای آسانسور، هم‌سطحی طبقات و... انجام می­‌شود.
حوادث غیرمتقربه: مشخصا، شرکت‌های آسانسور در قبال آسانسوری که به دلیل حوادث طبیعی آسیب دیده مسئولیتی نمی‌پذیرند.

 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.