ترفندهای کاهش خستگی در طول روز

 

#مطالب آموزشی پزشکی و سلامت

خستگی مزمن, سندرم خستگی مزمن

چگونگی برطرف کردن خستگی

اکثر مردم می توانند اعتراف کنند که آماده شدن در صبح کار جالبی نیست. خوشبختانه برخی ترفندهای کوچک وجود دارد که به بیدار شدن راحت و رفع خستگی قبل از شروع روز کمک می کند.

ما در بیتوته می خواهیم به شما کمک کنیم تا روز خود را بدون خستگی و با نشاط آغاز کنید بنابراین ما این نکات را با شما در میان می گذاریم.

 

1. دکمه تعویق ساعت را فشار ندهید:

وقتی از خواب بیدار می شوید از وسوسه فشار دکمه تعویق ساعت جلوگیری کنید. این فقط برای کمبود وقت شما نیست، بازگشت به رختخواب به معنای خواب تکه تکه است که می تواند بعداً در روز باعث خستگی شود ، بهتر است بعد از چرخه REM خود بیدار شوید ، نه در طی آن.(خواب REM (حرکت سریع چشم) که خواب فعال یا خواب متناقض نیز خوانده می‌شود.)

 

2. پابرهنه راه بروید :

سطح زمین بار منفی دارد و اعتقاد بر این است که با قرار گرفتن در معرض زمین می توانید یون ها را از طریق پاهای خود جذب کنید ، به خصوص اگر در نزدیکی جنگل و سواحل زندگی می کنید. 

 

3. یک لیوان آب بنوشید:

هنگامی که باید از خواب بیدار شوید ، قهوه یا چای ممکن است نوشیدنی مورد علاقه شما باشد ، به خصوص اگر در یک صبح سرد به چیزی گرم نیاز دارید. اما ، اولین نوشیدنی شما باید یک لیوان آب ساده باشد تا به شما طراوت و شادابی و انرژی بیشتری بخشد.

 

خستگی مزمن, سندرم خستگی مزمن

ترفندهایی صبحگاهی برای کاهش خستگی

 

4. رختخواب خود را مرتب کنید:

هنگامی که برای روز آماده می شوید ، ممکن است وسوسه شوید تا کارهای خانه خود را تا زمان بازگشت به خانه انجام دهید. اما چیزی مثل مرتب کردن تختخواب شما می تواند به شما احساسی خوبی دهد که به شما در شروع روز کمک می کند و حتی می تواند روحیه شما را بهبود بخشد.

 

5. بدن خود را بکشید:

هنگام خواب ، ماهیچه های شما در واقع به نوعی فلج می شوند. تمرینات ساده مانند کشش ، اندورفین ها را آزاد می کنند و به شما انرژی می دهند.

 

6. عطر و بوی خانه خود را بهبود بخشید:

عطرهای خاصی می تواند به شما کمک کند تا صبح از خواب بیدار شوید و از شر سستی بدن خلاص شوید. عطر مرکبات ، رزماری ، نعناع و اکالیپتوس به ویژه شناخته شده است که به افراد کمک می کند تا صبح آماده شوند. می توانید روغن آنها را بویید و یا حتی از صابون استفاده کنید. فقط مراقب باشید - بعضی از عطرها ، مانند اسطوخودوس ، تأثیر متضاد دارند.

7. خود را وارونه کنید:

چرخاندن خود به سمت برعکس می تواند به شما در مبارزه با خستگی کمک کند. اعتقاد بر این است که این کار می تواند گردش خون را بهبود بخشد. همه نمی توانند روی سر خود بایستند ، بنابراین فقط دراز بکشید و پاهای خود را در مقابل دیوار بالا ببرید و استراحت دهید.

 

8. صبحانه بخورید:

هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید ، شاید بخواهید که از صبحانه صرفنظر کنید تا هر زمان که ممکن بود چیزی بخورید اما واقعیت این است ، ما انرژی خود را از غذا دریافت می کنیم ، بنابراین  باید غذا بخوریم. بهتر است چیزی سالم مانند غلات سبوس دار یا پروتئین بدون چربی بخورید .

 

خستگی مزمن, سندرم خستگی مزمن

پیشگیری از خستگی

 

9. قهوه کمتری بنوشید:

ما انکار نمی کنیم که قهوه می تواند به شما کمک کند کسلی صبح را از بین ببرد و این یک ضرورت برای بسیاری از افراد است. کافئین زیاد می تواند در روز خستگی ایجاد کند. نکته اصلی اعتدال است: فقط صبح یک فنجان کوچک قهوه میل کنید.

 

10. یک نیش شکلات تیره داشته باشید:

اگر می خواهید یک میان وعده کوچک بعد از صبحانه قرار دهید ، مقداری شکلات تیره را امتحان کنید. این پر از آهن است و اکسیژن را به سلولهای قرمز خون شما می دهد و از احساس خستگی یا ضعف جلوگیری می کند. تئوبرومین که طعم تلخی به شکلات تیره می بخشد ، سیستم عصبی مرکزی را تقویت می کند تا به شما انرژی بخشد.

 

11. بیرون بروید :

نور خورشید می تواند به بهبود سطح سروتونین بدن کمک کند ، که نه تنها به بهبود خواب شما کمک می کند بلکه در طول روز به شما انرژی می دهد. 

 

12. چراغ را روشن کنید:

حتی قرار گرفتن در اتاق با نور کم نور می تواند خستگی شما را نشان دهد ، بنابراین مطمئن شوید وقتی از خواب بیدار می شوید اتاق شما روشن باشد(چه نور خورشید و چه مصنوعی)

 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.