راهنمای خرید باربیکیو

مواردی که در هنگام خرید باربیکیو باید به آنها توجه کرد.

 باربیکو گازی به سرعت گرم و نیز سرد می شوند و هم چنین به راحتی تمیز می گردد

 همه‌ چیز خیلی جادویی به نظر می رسد وقتی که بوی خوب استیک تازه بر روی باربکیو از میان درب ها و پنجره‌ ها گذر می کند و شکم شما را از خوابی عمیق بیدار می‌کند و حس گرسنگی را در شما برمی‌انگیزد. غذاهایی که بر روی آتش پخته‌شده و یا روی باربیکیو کباب می‌شوند طعمی اصیل و بدوی به خود می‌گیرند؛ به‌طوری‌ که می‌شود گفت این طعم تکرار نشدنی است و بر به‌ هیچ‌ عنوان غذاهای خانگی پخته‌ شده بر روی گاز و یا فر به این اندازه لذیذ نیستند؛ به همین منظور در این مطلب ما می خواهیم پاسخ سوال یکی از همراهان را در رابطه با چگونگی انتخاب باربیکیو مناسب را با شما در میان بگذاریم، شاید این سوال دغدغه شما عزیزان هم باشد، پس با ما همراه باشید.

 

سوال: ما قصد خرید یک باربیکیو کوچک برای حیاط خانه مان داریم به نظر شما باربیکیو گازی برای فضای حیاط بهتر است یا ذغالی؟

 

پاسخ: به طور کلی می توان گفت باربیکیو ذغالی و گازی یکی از گزینه های ایده آل برای حیاط ویلای شما محسوب می شود، چرا که این مدل چند منظوره می تواند تمام خواسته شما را فراهم آورد، این مدل را می توانید در فضای آلاچیق، پاسیو و یا حیاط خود قرار دهید و ظاهر آن را متحول کنید. از مزایا و معایب باربیکیو ذغالی و گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مزایای باربیکیو ذغالی و گازی

باربیکو گازی به سرعت گرم و به سرعت نیز سرد می شوند و هم چنین به راحتی نیز تمیز می گردد. مزیت دیگری که ای نوع از اجاق ها دارند این است که به نسبت ماده غذایی که می خواهید پخت و پز کنید، می توانید درجه حرارت شعله آن را نیز کم و زیاد نمایید. باربیکوهای ذغالی نیز غذا را نرم و آهسته می پزند و طعم دودی به آن می بخشد. مزیت دیگری که اجاق های ذغال چوبی دارند این است که هزینه بسیار کم و مناسبی را به همراه دارند.

 

معایب باربیکیو ذغالی و گازی

باربیکوهای گازی به خوبی باربیکیوهای ذغالی حرارت زیادی نمی دهند؛ بنابراین نمی توانید استیک هایی با کیفیت به دست بیاورید. هم چنین اجاق های گازی نسبت به ذغال چوبی، هزینه بسیار بیشتری دارد که بسته به برند و ویژگی های این چنینی قابل تغییر است. از طرفی باربیکیو ذغالی برای روشن شدن و پیدا کردن درجه حرارت مناسب و مورد نیاز به زمان زیادی احتیاج داشته و هم چنین زمان بسیار زیادی طول می کشد تا سرد شده و تمیز گردد. علاوه بر اینها باید این نکته را هم اضافه کنیم که این نوع از اجاق ها دود بسیار زیاد و ناسالمی را ایجاد می کنند که برای اطرافیان (و مخصوصا اگر همسایه ای در نزدیکی خود دارید) مضر و آزاردهنده خواهد بود.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.