نکات جالب در مورد یخچال و فریزر


نکته هایی برای خرید یخچال فریزر

 

از مهم ‌ترین وسایل هر خانه ‌ای یخچال فریزر‌ها هستند که علاوه بر حفظ مواد غذایی، به زیبایی آشپزخانه هم کمک می کنند. حقيقت اين است كه بسياری از خانم های خانه دار آشنايی كاملی با كاربردهای يخچال های گوناگون ندارند و بيشتر به سايز و رنگ يخچال اهميت می دهند. 

 یخچال های تکی بیشتر برای مصارف صنعتی غذا مناسب هستند

 یخچال های سیلور فضای آشپزخانه را مدرن تر جلوه می دهند و انواع سفید رنگ برای آشپزخانه های کوچک مناسب ترند چون به بزرگ جلوه دادن فضا کمک می کنند. 

 با این وجود علاوه بر رنگ، نکات مهمتری هم در انتخاب یخچال فریزرها وجود دارد که بد نیست آنها را بدانید و در کنار مصرف بهینه انرژی، مواد غذایی سالم و تازه ای داشته باشید. 

 انواع یخچال موجود در بازار

در حال کلی، چهار مدل اصلی یخچال وجود دارد:

فریزر بالا

فریزر پایین

ساید بای ساید

درب طرح فرانسوی

 شناخت و انتخاب نوع یخچال از بین انواع یخچال موجود در بازار، از مهمترین پارامترهای موارد موجود در چک لیست راهنمای خرید یخچال است.

 این ها چهار مدل اصلی هستند که آن ها را بیشتر می بینید، اگر چه چند مدلی دیگر مثل یخچال داخلی (که البته می تواند به یکی از چهار مدل بالا وصل شود)، کامپکت و یخچال های تکی وجود دارد که بیشتر برای مصارف صنعتی غذا مناسب هستند.

 

نکاتی برای خرید یخچال

بودجه خودتان را مشخص کنید

عمده خریداران هنگامی که وارد مغازه ای می شوند نمی دانند دقیقا چه مبلغی را می توانند برای خرید هزینه کنند. این عدم تصمیم گیری می تواند فرآیند خرید شما را خیلی طولانی کند. با مشخص کردن دقیق بودجه خود خیلی از گزینه ها به راحتی کنار می روند. بنابراین عاقلانه ترین کار برای جلوگیری از سردرگمی این است که آخرین بودجه خود را قبل از ترک منزل مشخص کرده باشید، نه این که مقابل فروشنده تازه به فکر دودوتا چهارتا باشید.

 یخچال با درب طرح فرانسوی

 ظرفیت چند لیتری برای جمعیت ما مناسب است؟

لازم است توجه کنید که حتما در مورد گنجایش مناسب یخچال فریزر خودتان مطمئن شوید. این نکته در خرید یخچال فریزر بسیار راهگشا است و شما را از سردرگمی بیرون می آورد. در صورتی که جمعیت خانواده شما دو یا سه نفر است، یخچال فریزر با ظرفیت 200 لیتر میتواند مناسب باشد. اما برای خانواده های پرجمعیت تر باید به سمت ظرفیت های 500 لیتر به بالا بروید.

 حجم یخچال و فریزر

حجم یخچال و فریزر با توجه به نیاز و تعداد افراد خانواده و شرایط زیست محیطی انتخاب گردد. در بسیاری از موارد یک یخچال فریزر ۱۴ فوت یا حتی ۱۲ فوت می تواند نیاز یک خانواده دو تا چهار نفری را برآورده سازد.

 

برچسب انرژی مهم است

در خرید یخچال فریزر خود حتما به برچسب انرژی آن توجه کنید. این برچسب نشان دهنده ی سطح مصرف انرژی و بازدهی محصول است.

 

نورپردازی یخچال

چراغ های داخل یخچال وظیفه‌ی نورپردازی مناسب فضای درونی آن را دارند. از سوی دیگر چراغ های LED با نور لطیف خود باعث زیباتر جلوه دادن مواد غذایی شما می شوند. اگر نورپردازی داخل دستگاه ضعیف باشد ممکن است در پیدا کردن ظرفی که در انتهای یک ردیف جا خوش کرده دچار مشکل شوید.

 

معمولا یخچال ها دارای یک لامپ در قسمت بالای فضای داخلی هستند؛ اما برخی مدل ها از چراغ های کناری استفاده می کنند و در نتیجه هر طبقه از یخچال به صورت مجزا نورپردازی می شود. برخی مدل ها هم نورپردازی تئاتری دارند. این یعنی با باز کردن درب یخچال، نور به صورت آهسته روشن می شود و روشنایی آن کم کم افزایش می یابد.

 

قفسه های قابل تنظیم و محفظه های روی در

قابلیت تنظیم فضای قفسه ها و امکان استفاده از فضای روی در، این امکان را فراهم می کند که ظرفیت یخچال بالا برود و تا حدودی امکان شخصی سازی فضا متناسب با نیاز کاربر وجود داشته باشد. بدین ترتیب از هدر رفت فضاهای اضافه جلوگیری می شود.

 

حتما در مورد گنجایش مناسب یخچال فریزر خودتان مطمئن شوید

 

فیلترهای بهداشتی

فیلترهای بهداشتی در خرید یخچال فریزرها اهمیت دارند. اگر فیلترهای بهداشتی کارآمدی در محصول تعبیه شده باشد اثرات مثبتی دارد. مثلا با باکتری زدایی طول عمر مواد غذایی را بیشتر می کند. یا بوهای برخاسته از مواد را جذب می کند و محیط را کاملا بهداشتی می کنند.

 

آب ریز و یخ ساز

اگر تصمیم به خرید یخچالی مجهز به یخ ساز و آب ریز بیرونی دارید، حتما به میزان مصرف روزانه خود توجه داشته باشید و آیا وجود چنین امکانی روی درب یخچال را از لحاظ زیبایی می پسندید یا خیر. تأمین آب دستگاه نیز باید مد نظر قرار بگیرد. البته مدل هایی نیز وجود دارند که دارای مخزن آب برای آب ریز هستند که این موضوع هرچند باعث می شود نیازی به لوله کشی آب نباشد، اما مجبورید تقریبا هر روز آن را پر کنید.

 

خدمات پس از فروش را در نظر داشته باشید

آخرین مرحله انتخاب یخچال فریزر شما مربوط به خدمات پس از فروش و گارانتی ارائه شده است. البته به یاد داشته باشید که مهم ترین گارانتی در یخچال های ساده مربوط به کندانسور یا همان موتور است. اما هنگام خرید یخچال های دیجیتال باید به گارانتی قطعات الکترونیک آن نیز توجه داشته باشید و از خدمات پس از فروش برند مورد نظرتان کاملا و بصراحت و بدون خجالت مطمئن شوید.

 

این دقیقا همان پاشنه آشیلی است که برخی خانواده ها از آن ضربه می خورند، چون برای خرید ارزان تر راهی بازارهای فرعی یا فروشگاه های غیرمجاز می شوند که به عنوان مثال می توان به اجناسی که از بانه خریداری می شود، اشاره کرد.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.